3 kreatív dolog, amibe belevágok az új évben

by - december 27, 2017

A 2018-as évben szeretnék belevágni három olyan dologba is, ami eléggé megdolgoztatja majd a kreativitásomat, de biztos vagyok benne, hogy közben ki is fog kapcsolni az ezekkel töltött idő. Három különleges és még számomra is kicsit ismeretlen dolog, ami még izgalmasabbá teszi számomra, hogy végre átlépjünk az új évbe. Ebben a bejegyzésben ezeket mutatom meg nektek!

1. Bullet Journal

Nem is olyan rég, még úgy gondoltam, hogy a Bullet Journal (listázó napló) vezetése csak azoknak az embereknek való, akik rengeteg szabadidővel rendelkeznek, hogy szépen megrajzolják és precízen írják a naplójukat. Nem nekem, aki se nem a rajztehetségéről, se a precizitásáról nem annyira híres. Ellenben egyre többször vettem észre az utóbbi időben, hogy a blogos noteszem szinte nélkülözhetetlen lett a számomra és minden alkalommal, amikor jegyzetelek benne, arra törekszem, hogy átlátható, rendezett és praktikus legyen néha pedig még arra is szakítottam időt, hogy az oldalakat kicsit kidíszítsem. Persze nem nagy műalkotásokra gondolok, csak apróságokra, vonalakra a címeknél és rubrikákra az elvégzendő feladatok mellett. Rájöttem, hogy nagyban segíti a munkámat ez a naplószerű notesz, amiben a blog életének szinte minden eseményét feljegyeztem. Ez pedig nem sokban különbözik a Bullet Journal-től. A gondolat befészkelte magát a fejembe és addig nem hagyott nyugodni, míg egyre több és több inspiráló kép nézegetése után meggyőztem magamat, hogy jövőre már bele szeretnék vágni én is egy hasonló napló vezetésébe. 

Meglepetésként ért, amikor karácsony előtt - az elhatározásomat, szinte megpecsételendő -  meghívást kaptam egy Bullet Journal témájú rendezvényre a Fiók-ba. Bármennyire szerettem volna eljutni a rendezvényre, hogy személyesen is ellessek néhány fortélyt a naplózással kapcsolatosan, nem sikerült összehozni az év végi hajtásban. A szervezők viszont voltak olyan kedvesek, hogy egy személyre szabott kis csomaggal hozzájárultak a Bullet Journal-ozás felé tett kissé bizonytalan, de annál eltökéltebb lépéseimhez. Ezzel a gyönyörű égszínkék 1917 Leuchtturm Bullet Journal-al valamint a színes és hasznos kiegészítőkkel az utolsó lökést is megadták az elhatározásomhoz!


De mit is szeretnék én vezetni a Bullet Journal-ban? Úgy tervezem, hogy első sorban a blogos teendőim és céljaim fognak helyet kapni a naplóban, melynek koncepcióját előre meg fogom tervezni és minden hónap elején inspirálódni fogok ezzel kapcsolatosan. Pinteresten például nagyon jó ötleteket találtam ITT


Van még pár dolog, amit nagyon hasznosnak tartok és biztosan szerepelni fog nálam is,  ilyen például az olvasott és olvasni vágyott könyvet listája. Minidig is szerettem volna vezetni, hogy mely köteteket olvastam, a kívánságlistás darabokat pedig könnyebb lesz egy helyen gyűjteni.

Szeretnék egy "Vágyaim" oldalt is, ahová azoknak a dolgoknak a képeit szeretném beragasztani vagy felírni, amiket szeretnél elérni az aktuális évben. Továbbá biztosan lesz "Ezekért vagyok hálás", "Ebben vagyok erős" és "A legjobb dolgok" oldal is a naplóban. 

Nagyon bizakodó vagyok és ha az illusztrációk és díszítés terén talán nem is lesz tökéletes a Bullet Journal-om, törekedni fogok arra, hogy minél több örömet okozzon a vezetése a következő évben.

2. Egy év az életemből / napló /

Nemrégiben már mutattam nektek, hogy vásároltam egy nagyon különleges naplót magamnak. Tizenéves korom óta fontos szerepet tölt be az életemben a naplóírás, úgy gondolom, hogy néhány kamaszkori gödörből ennek segítségével tudtam kimászni, de az utóbbi években elmaradt kissé az életemből ez a szokás. Annyira nem éreztem a hiányát, hiszen a blog tökéletesen helyettesítette, de a jövő évben mindenképpen szeretném ezt a szokásomat kicsit feleleveníteni. Ezzel a naplóval egy olyan kalandba vágok bele, ami a minden napi kérdéseivel bír írásra és arra, hogy a blogon kívül egy kicsit jobban elmélyedjek  magamban. Nagyon várom már ezt az izgalmas kihívást!

Líra könyvesbolt

Nyírd ki ezt a naplót / Rombold le ezt a könyvet

Ez a két kreativitásra ösztönző könyv már egy jó ideje a polcon várakozik arra, hogy végre belevágjak az alkotásba. Mert annak ellenére, hogy a naplók címe rombolásra és pusztításra buzdít, igazából a korlátainkat akarja feszegetni az alkotás terén azzal, hogy minden oldalon feladatokat ad, amiket meg kell tennünk a könyvvel. 


Azt tervezem, hogy a jövő évben minden oldalt különlegessé és egyedivé fogok varázsolni úgy, ahogyan az interneten inspirálódva is láttam már erre nagyszerű példákat. Mostanában talán egy kicsit nehezebben mozdulok ki a komfortzónámból és kissé egyoldalúan gondolkozok, ha a kreativitásról van szó, így mindenképpen jó kihívás lesz a számomra, hogy a feladatokat minél fantázia dúsabban hajtsam majd végre.



Ti belevágtok valami izgalmas újdonságba a jövő évben?


Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!


You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Én egy igazi kapszula gardróbot szeretnék jövőre kialakítani, ami azért is lesz nagy kihívás, mert időt és pénzt kell áldoznom magamra, amiben idén nem igazán jeleskedtem, pedig sokszor szükségem lett volna rá. :)

    VálaszTörlés
  2. Én 21 éve írok naplót, igazi klasszikusat.Meg van egy kis határidőnaplóm a programoknak, bevásárlólista és ajándékötletek is ebbe kerül. Meg mivel még pici gyerekünk van, írom egy füzetbe a mondásait, aranyos dolgait. Meg elkezdtem egy öt éves napi kérdés válasz könyvet még novemberben.
    A klasszik bujot én nem is értem, olyan bonyolult.

    VálaszTörlés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!