Anya és az énidő

by - április 13, 2018



Mióta anya lettem 360 fokos fordulatot vett az életem. Nincs annyi időm és lehetőségem a csinos öltözködésre, nincsenek hosszú perceim a tükör előtti készülődésre, a kényelmes bekuckózós olvasgatásokra és a "bármikor elruccanok" vásárlásokra. Fenekestül felfordult és megváltozott az életem, amit bevallom néha nehezen viselek, de sohasem bánok. Mindamellett, hogy kevesebb időm van magamra és a saját elfoglaltságaimra, mindig fontosnak tartottam, hogy anyaként is próbáljak időt szakítani azokra a dolgokra, amelyek feltöltenek energiával és amiket csak saját magamért teszek.


Bevallom, hogy mikor a lányok kisebbek voltak, lelkiismeret furdalással indultam el egy kis anyaidőre otthonról és néha már a buszmegállóból visszafordultam volna, mert úgy éreztem, hogy cserbenhagyom a gyerekeimet és áruló anyuka vagyok, amiért magamra is szakítok időt.

Később beláttam, hogy az én kikapcsolódásom nem csak nekem fontos, de a családomnak is. 

Talán közhelynek számít, de van igazság a mondásban, hogyha Anya boldog, akkor mindenki boldog. A legtöbb családban anya a mozgatórugó. Észben tartja, kinek, mikor, milyen programja van,  mit kell vinni az oviba vagy a suliba, hogy Apának tiszta ing kell másnapra, hogy elfogyott az olaj vagy a gyerekek kedvenc nasija, ki tudja találni hogyan készítsen ebédet egy kis maradékbók és valahogy mindig egy lépéssel a többi családtag előtt jár tervezésben. Számtalan dologban Anya olyan, mint egy két lábon járó sticky notes alkalmazás, hiszen mindent észben tart, a fejében számon tartott listákon ezernyi fontos dolog van.

Jelenleg főállású anya vagyok. Ez a dolgom, a munkám, amit szívvel-lélekkel csinálok. Ez az egyetlen olyan munka a földön, ami akkor is kifizetődik, amikor nem kapunk érte a bankszámlánkra jóváírást, viszont soha sincs szabadnap.

Úgy gondolom, hogy bár gyönyörű foglalkozás az enyém, anyaként nem csak az a dolgom, hogy 0-24-ben a gyermekeimnek éljek, a velük kapcsolatos teendőket és feladatokat ellássam. Rájöttem, hogy az is fontos része az anyaságomnak, hogy kikapcsolódhassak, ha olykor elfáradok vagy éppen elbizonytalanodok a gyerekneveléssel kapcsolatos kihívások közepette és fontos, hogy bár most az életem java része tényleg a lányok körül forog, de ne felejtsem el, hogy az anyaság mellett nő is vagyok, akit korábban is érdekeltek a szép ruhák, a vásárlás és a közösségbe járás, ami attól, hogy gyermekeim születtek nem szűnt meg létezni bennem.

Úgy gondolom, hogy nem önzőség, ha néha magunkra gondolva veszünk egy forró fürdőt és arra a fél órára kizárjuk a gyerekek zsibongását, ha a gyerekek alvásidejében inkább egy jót beszélgetünk egy barátnőnkkel telefonon és hagyjuk, hogy egy kicsit uralkodjon még a rendetlenség, ha vásárlós délutánokra indulunk és veszünk magunknak valami igazán csinos holmit, ha csak ráérősen felütünk egy könyvet, ami már régóta várakozik a polcon és nem gondolom, hogy önzőség lenne, ha akár minden nap szakítunk magunknak egy kis időt arra, hogy a gyerekek, a háztartás és a hétköznapi dolgok mellett egy kicsit kikapcsolódhassunk.

Azt vettem észre magamon, hogy sokkal türelmesebb és jobb anyukája tudok lenni a lányaimnak, ha minden anyai feszélyezettségemet félredobva, néha csak magamra gondolva, beiktatok egy kis énidőt a napjaimba. Nem kell mindig nagy dolgokra gondolni, olykor elég egy kis apróság is ahhoz, hogy jobban érezzük magunkat.

Ha Ti is úgy érzitek, hogy kevés időtök van magatokra és szeretnétek egy kicsit több percet szakítani arra, hogy feltöltődhessetek, akkor bátran ajánlom nektek Dr. Domonkos Kata coach izgalmas, anyukáknak szóló 30 napos kihívását, amibe én is belevágok. A Légy kiegyensúlyozott édesanya! olyan minden napra szóló feladatokból áll, amelyek könnyen beilleszthetőek a hétköznapokba és a kihívások segítségével többször fordíthattok figyelmet a kikapcsolódásra és az énidőre. 

Feltöltődésre és kikapcsolódásra mindenkinek szüksége van. Nem lesz attól valaki önző, nemtörődöm vagy rossz anya, mert elmegy egy barátnős estére, ha a vásárlásban, sportban vagy más elfoglaltságban tudja ezt a feltöltődést megélni. A gyermekeink születése előtti életünk nem tűnik csak úgy el, akárcsak a hobbijaink és szokásaink sem. Nagy változás a szülővé válás egy ember életében és ahogy anyaként azon vagyunk, hogy mindent megadunk a gyermekünknek/ gyermekeinknek, tudjuk megadni magunknak is az engedélyt arra, hogy olykor-olykor önmagunkkal, önmagukért legyünk.


Ti mivel kapcsolódtok ki szívesen a szabadidőtökben?

Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!


You May Also Like

0 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!